Kun je italiaans vleestomaten in nederland kweken zonder een kas of tuin dus in pot?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
2.6K

Antwoorden (2)

Nee, die hebben toch echt het Italiaanse klimaat nodig.
Je kunt hier wel vleestomaten telen, maar dan zullen ze toch anders smaken als de echte Italiaanse vleestomaten.
4 jaar geleden
Ja, dat kan. De Italiaanse Vlees Tomaat (Lycopersicon Belriccio) wordt vanaf april in potten te koop aangeboden. Deze plukgroenten zijn ware "vitaminebommetjes". Je kunt ze in de volle grond aanplanten, maar ook prima in potten of bakken op het terras of balkon zetten. Goed water geven en wachten tot de vruchten rijp zijn, waarna je ze zo kan plukken en eten. Supergezond en lekker!