Kan ik mijn oude sering nu, in de zomer, nog snoeien?

Ik heb een grote oude sering van bijna 30 jaar oud. Het is echt een hoge boom geworden. Er zijn echter een aantal echt dikke takken/stammetjes (drie) die ik het liefst nu nog zou willen afzagen omdat ze te veel overhangen (in het vroege voorjaar zonder blad zag ik dit niet zo goed...). Het is bij deze dikke takken/stammetjes die ik wil verwijderen trouwens niet nodig dat ze nog gaan uitlopen. Kan ik dat nu, midden juli, nog doen of loopt de sering dan schade op?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Antwoorden (1)

De zomer of het najaar is een goede periode de sering te snoeien.
Het kan dus.
Laat jonge scheuten die vorig jaar zijn gevormd zitten. Op deze jonge scheuten gaat de sering volgend jaar weer bloeien. Maar daar is hier geen sprake van.