Heb een groentetuin en kan gebruik maken van grondwater om dit te besproeien In hoever wordt daardoor de smaak oid vd groente aangetast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
7.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb het door bevlieging gedaan en nog niets gemerkt aan de smaak

Het beste antwoord

Als het grondwater b.v. veel ijzer of mineralen bevat kan dat de smaak wel iets beïnvloeden,maar na wassen (met Kraanwater) zal dat wel verholpen zijn.
Verder ben ik zo vrij het niet helemaal eens met mijn voorganger, het grondwaterpeil daalt momenteel onrustbarend,dus veel verschil kraan of grondwater zal er voor het milieu niet meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

grondwater is prima te gebruiken. Tast de smaak niet negatief aan. Is juist heel natuurlijk en milieuvriendelijk dat je grondwater gebruikt in plaats van kraanwater.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Er mag geen zout in zitten, dit kan je laten meten op een tuincentrum die vissen verkopen.
Er mag zeker ook niet te veel ijzer in zitten, dit kan je zelf testen door het water even te proeven, als het echt naar roest smaakt, zit er te veel ijzer in.
Te veel ijzer in de grond, kan een verbinding aan gaan met de goede voedingstoffen in je grond, waardoor de planten het niet meer kunnen opnemen.
Ook is het grond water veel te koud om het zomaar te gebruiken.
Een goede oplossing is een basin aan te leggen, waar je dat grondwater, eerst in pompt, het komt dan op themperatuur en het ijzer er in gaat oxideren en slaat neer op de bodem, hierna heb je uitstekend sproeiwater voor je tuin, mitst er dan niet te veel zout in zit.