Hoe kom je van mei kevers af?

Toegevoegd na 8 minuten:
En dan heb ik het eigenlijk over de larven. (Engerlingen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is heb je er nu geen last meer van, het is nu juni!

Het beste antwoord

Meikevers zijn maar een paar weken boven de grond actief en zijn volgende maang gewoon weg. HOef je niets voor te doen.

Als je het over de larven van meikevers hebt (De zogenaamde engerlingen) dan zijn er gifstoffen die ze bestrijden, of je kan op kale plekken in je gras de zode uitsteken en de made eruit nemen.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://www.companion.bayer.nl/SCGARDENBLX/products_nlnl.nsf/CMSAllByIntID/DBRN-74DD94?OpenDocument
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon wachten. Als het goed is heb je er nu geen last meer van, het is nu juni!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb eens ergens gelezen dat je parasitaire aaltjes moet gebruiken. Maar ik weet ook niet wat dat precies zijn en hoe je die moet inzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik ook al ergens gelezen. Snap ook niet helemaal hoe je ze moet inzetten.
Dat wordt een lastige klus. Een goede methode is nog niet gevonden. Bij www.beleefdelente.nl zag ik dat steenuiltjes veel meikevers vangen. Dan heb je later weer minder engerlingen. Natuurlijke vijanden van de engerlingen zijn: mollen en vogels zoals mezen, kraaien en spreeuwen. Volwassen kevers worden gevangen door vleermuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn meerdere mogelijkheden : kippen of een aardappel midde door snijden en nachts op het gazon leggen en de volgende dag aardappel verwijderen en dan maar hopen dat er enkwlen in de aardappel zitten of vergif kopen in het tuincentrum of zaadhandel doe het snel omdat het nu de tijd er voor is : en met een potje doe je 2a3 jaar mee en het kost 17;50 euro .