Aardbeiplanten zijn eigenlijk bosplanten.
Ze houden het liefst van een laagje organisch materiaal tussen de planten in ( compost)
Is de grond tussen de aardbeien erg kaal en schoon, dan kunnen er in een strenge winter planten bevriezen.
Wat afgevallen blad er voor de winter op en tussen strooien helpt ook, en altijd voldoende water en mest geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon lekker laten staan in de tuin. Hoef je niets speciaals voor te doen.

Eventueel kan je blad wat er op valt gewoon laten liggen en pas in het voorjaar weg halen. In Maart, april beginnen ze dan weer volop uit te lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aarbeien planten zijn winterhard, alle bovengrondse sterft af in het najaar en loopt weer uit in het voorjaar.
Gewoon laten staan dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon door niks te doen, laat de natuur maar zijn gang
gaan. In het voorjaar zullen ze weer gaan uitlopen en kun je beginnen met mesten.