rupsenplaag in tuin

sinds een tijdje worden de planten en bomen in mijn tuin kaalgevreten door kleine groene rupsjes, wie weet wat daar tegen te doen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.5K

Het beste antwoord

Daar is niet veel aan te doen zeker niet als je ook nog bomen hebt.
Hier bij ons zit ook alles eronder en gelukkig heb ik heel veel vogelnestjes met jonge mussen, koolmezen en pimpelmezen en die worden vet gevoerd met rupsen.
Als je nu de rupsen zou gaan bespuiten gaan daarmee ook alle jonge vogeltjes dood en dat is iets wat je toch ook niet wilt.
De natuur is zo sterk dat ook als er geen blad meer aan de bomen of struiken zitten er over een tijdje allemaal weer nieuwe aan komen.
Achter mijn tuin staat een bos en die was vorig jaar ook helemaal kaalgevreten en na een maand begon alles weer uit te lopen en was het bos weer mooi groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weinig vrees ik, gewoon laten zitten, nog even dan verpoppen de rupjes zich en groeit er weer nieuw blad aan de planten en bomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al jaren doe ik een sopje maken van afwasmiddel, doe dat dan in een plantenspuit en gebruik dat over de hele struik. Niet in de brandende zon, maar 's avonds. Ik ben er heel tevreden over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koolmezen en pimpelmezen aantrekken!