Wat kun je doen om grote vogels te verjagen uit je tuin?

Wij hebben met water gegooid, een nepvogel geplaatst, zak opgehangen en lawaaiding geinstalleerd. Niks helpt. Wie heeft advies...

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
8.9K
jacob46
6 jaar geleden
T is maar een idee. Ik heb tegen reigers, op een redelijke hoogte, van dat dunne nylon visdraad gespannen. Als een soort web. Was ook mijn laatste optie. Niet echt mooi. Maar wel effectief
Rieneke1
6 jaar geleden
Om wat voor vogels gaat het precies?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat erg woon je buiten en heb je een tuin, wil je de vogels weg jagen

Antwoorden (4)

Een uil schijnt goed te werken . Een paar touwtje met meerdere cd's , ophangen ( daar hebben ze een hekel aan de reflectie in hun ogen ) wat kleine rotjes op niet vaste tijden afsteken . Vlaggen met lintjes of windvangers Kleine molentjes . Maar vraag je ook af waarom zitten die vogels graag in je tuin de rust , aanbod van voedsel, zicht op buurvrouwen die vaak voeren geen katten in de buurt ? Veilige drink plekken in de buurt . ? Ach meestal is het wel leuk vogels. Mocht het echt nodig zijn span een dun net langs de bomen maar dat is niet echt dier vriendelijk
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een nep uil liefst een grote
jacob46
6 jaar geleden
Een nep uil. Wist ik niet. Ook tegen reigers?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Molentjes die op de wind reageren . En dan 3 opmerkelijke tips , grind rond de vijver reigers staan niet graag op grind. En koop een regen bestendige radiografisch herrie auto rij op de reiger af met veel herrie herhaal dat kunstje en laat de auto opvallend staan . Een plastic nep vis of 3 .
Als ik zo de reacties lees lijkt het wel om ALLE vogels te gaan dus ook de kleintjes. Wat is er tegen om de grotere vogels ook in je tuin toe te laten??
Een roofvogel kun je echt niet uit je tuin houden. Gewoon alles is natuur dus lekker laten gaan. Wij hebben een zeer grote tuin en laten alles toe. Per jaar kost het een klein vermogen aan voer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er is uiteraard niets aan dat er vogels in je tuin komen, integendeel.
Maar als je een groentetuin hebt en bosduiven, tortelduiven, etc. die constant aan je groenten zitten, dan is het een andere zaak.
Persoonlijk heb ik reeds 2 jaar een roterende uil gekocht, met uitstekend resultaat.
Je moet hem wel regelmatig verplaatsen. Deze ik verkrijgbaar bij www.bol.com à +/-
25€.
Ook kan je eens kijken op www.wegmetvogels.be
6 jaar geleden
De vakmensen hierin zijn dan de boeren, deze hebben akkers te verdedigen en doen dat met een vogelverschrikker. Simpel.
Een manshoge gestalte die je aankleed als mens, wijde broek oud overhemd en een jasje, eventueel een oude hoed. Misschien een lap/doekje los in de hand , zodra er een windje is heb je beweging in de tuin en daar houden vogels toch minder van, schrikken zij en vliegen weer weg.