Wat is de beste manier om een mierenplaag te bestrijden?

Ik heb al van alles geprobeerd, tot en met een verdelgingsdienst aan toe, maar de mieren blijven in grote hoeveelheden terug komen. Het gazon is al grotendeels dood inmiddels, dus het mag met grof geweld

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Tuin
3.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In welke orde van grootte spreken we? Als het klein is kan je het met kokend water met zout proberen of met muntes. Als het je hele tuin is lijkt mij dat niet te doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hele tuin, 20+ nesten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/217012/mieren-best-weg-tuin-soorten De suggesties hierboven van een aantal jaren geleden zijn dus niet echt een optie
Erna55
6 jaar geleden
Heeft de verdelgingsdienst geen "we komen terug wanneer het niet genoeg is " - garantie gegeven ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat hebben ze alleen gedaan voor de mieren die ik tussen de muren had helaas (bosmieren). Het schijnt dat die beestjes nogal lastig weg te krijgen zijn buiten

Antwoorden (2)

Maizena werkt erg goed tegen mieren. Ze eten het op en daardoor gaan ze dood. Niet echt vriendelijk, maar wem effectief. En het is niet gevaarlijk voor je planten en gazon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een zeer doeltreffende methode om het ongedierte definitief te doen doen verhuizen naar de mierenhemel:
-een mengsel maken van bakkersgist en keukenstroop
-een mengsel van poedersuiker en droge gist.
De mieren nemen zo'n lekkere zoete mengsels mee naar hun nest, eten ervan sterven door het uitzetten van de gist.