Een kas op de garage bouwen. Wie weet welke dakbedekking geschikt is?

Wij willen de garage opnieuw laten bedekken. In de toekomst wil ik een kleine plantenkas op de garage. Bitumen met grind is de goedkoopste dakbedekking. Als ik het grind gedeeltelijk weghaal en daar vlonders overheen leg (zodanig dat het grind niet in de bitumen gedrukt wordt) is dat dan voldoende om lekkagevrij over de garage te lopen?

Of moet ik aan een andere dakbedekking denken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Ritsuka
7 jaar geleden
kijk ook of het qua gewicht wel kan
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bitumen zonder grind is goedkoper. t.z.t. rubber plaatjes op het dak leggen, daar blaken op en daar de kas op. Wil je toch grind, dan kan je ook hoge tegeldragers gebruiken om de vlonders op te leggen.
https://www.hekwerkwebshop.nl/shop/tegeldragers
Maar het grind deels verplaatsen en vlonders is ook prima. Vlonders ook op rubber dragers leggen. Zowel voor het dak als voor de vlonders, die rotten anders sneller weg.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geweldige tip, vooral ook van dat grind! bedankt!

Antwoorden (1)

Geen enkele dakbedekking is geschikt voor puntbelasting. Maar als de last middels balken of grote tegels goed verdeeld wordt dan zijn de moderne dakbedekking materialen(dus geen mastiek!) allemaal geschikt om een kas op te zetten...