Waar kan ik rond glas kopen voor een oude tuinlantaarn?

Het glas heeft onder een omvang van ca 27 cm en boven van ca 45 cm.
Ik kan het nergens vinden.
Ook andere tips,materiaal,van harte welkom.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Antwoorden (7)

Bij de meeste goede schildersbedrijven verkopen ze ook glas. Daar kun je het op maat laten snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet meevallen.
Ik kan je hooguit aanraden om op allerlei rommelmarkten, en winkels van tweedehandsspullen te zoeken naar een glas wat er ongeveer op past.

Misschien onder de noemer windlicht.
Of een glazen bloempot of vaas in de juiste maat.

Als het plaatje het niet doet, dan is hier een link
http://www.beslist.nl/huis_tuin/d0006778883/Windlicht_Lumen_22639.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je hier wat aan
Of misschien meer aan de onderste site.
Van die glasmuseum.
Als ik het goed begrijp kan je daar ook glas bestellen.
OF kunnen hun je helpen of zeggen waar je het kan laten maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
En de glasspecialist bij hun op de site staat > Als u iets niet kan vinden, zoek niet langer en vraag het ons.
Dus ik zou zeg probeer morgen te bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij winkels met scheepsonderdelen zou ik het proberen.
Daar verkopen ze vaak ook glas voor stormlantaarns.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk kom je daar nieuw helemaal niet meer aan.
Start een zoektocht bij ,kringloopbedrijven,rommelmarkten,of de vrije markten.
Je zou ook een foto op marktplaats kunnen zetten,met de adv gezocht.
Er zijn mensen die beslist nog wel zoiets thuis hebben liggen.
Maar het vergt geduld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glas service Voorthuizen kan dit voor je maken. Ze maken allerlei gekke dingen op maat. En niet overdreven duur (We hebben een ruit van 1.5 * .8m laten etsen en vervolgens als dubbelglas laten maken voor < 100 euro.

Glas buigen en dergelijk zijn voor hun de leukere opdrachten. Bel hun op en ga er met de lamp naartoe. Inenkele dagen moet je de nieuwe ruit kunnen hebben.

http://www.glasservicetonlups.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de glashandel om de hoek.