Plant je de zwarte bes in zure of kalkrijke grond?

En geldt dit voor alle bessen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

De zwarte bes heet eigenlijk Ribes Nigrum, wordt geplant in neutrale grond, Ph van 6,9 dus.

Toegevoegd na 22 minuten:
De grondeisen verschillen, de Aucuba (sierstruik) met zijn grote rode bessen wil kalkrijke grond, de Grote Veenbes oftewel Cranberry verkiest dan weer grond die naar het zure neigt.
Z512099
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Qua grondsoort is een bessenstruik nog niet zo heel kritisch. Zon is belangrijk en de grond moet niet te nat blijven na veel regen. Uitzondering is de blauwe bosbes, die kan juist wel in een vochtig blijvende grond.