Hoe kom ik erachter of mijn druif geschikt is om wijn van te maken?

Ik heb een druivenstruik in de tuin staan die elk jaar een enorme opbrengst geeft. Daar is niet tegenaan te eten...

Nu wil ik proberen wijn te maken van mijn druiven. Ik heb me intussen door een kenner laten vertellen dat niet elke druivensoort daar even geschikt voor is. Zo is bijvoorbeeld Boskoops Glorie minder geschikt voor het maken van wijn.

Het enige dat ik weet is dat mijn druiven blauw zijn.

Hoe kom ik erachter van welke soort mijn druif is, en dus of ik er goed wijn van kan maken?

Cryofiel
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Om erachter te komen of je druif geschikt is om wijn van te maken, is het belangrijk om te weten welke druivensoort je hebt. Daarnaast is het ook belangrijk om te weten hoe de druif smaakt, of de druif voldoende suiker bevat en of de druif voldoende zuur bevat. Als je deze informatie hebt, kun je bepalen of je druif geschikt is om wijn van te maken.
Bronnen:
5 maanden geleden
Abcde
5 maanden geleden
Weer de aanvullende informatie niet gelezen? Je doet hiermee je antwoorden tekort. Cryofiel vraagt daarin hoe je erachter komt welke druivensoort je hebt.