Dat moet een paardenstaart zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Heermoes of akkerpaardenstaart behoort tot een plantenfamilie (de Equisetaceae of paardenstaartenfamilie) die al in de prehistorie voorkwam. Leden van die familie werden toen zelfs boomhoog.
Z512099
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor wie de naam heermoes niets zegt: andere benamingen voor deze plant zijn paardenstaart, schaafstro of tinkruid. In vroegere tijden stond de natuur vol met deze nakomeling van de oerplant. Helaas wordt heermoes nu eerder beschouwd als een hardnekkig onkruid dat bestreden moet worden.

De eerste melding van heermoes kwam van de Griekse arts, apotheker en botanist Dioscorides in de eerste eeuw na Christus. Hij dichtte heermoes sterke wond-helende, bloedstelpende en urine-afdrijvende krachten toe.
fremar
7 jaar geleden
Reddie
7 jaar geleden
Heermoes heeft korte "blaadjes".
Dit is de paardenstaart, dus, maar wel familie.
Plus voor je historie.
Het lijkt op rozemarijn...