Kun je van alle muntsoorten thee zetten?

In onze tuin staat een plantje dat naar citronella ruikt. Ik denk dat het munt is. Kan ik daarvan thee zetten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
7 jaar geleden
Als het naar citroen ruikt is het geen munt.
fremar
7 jaar geleden
heb je geen foto?
Amadea
7 jaar geleden
Stel dat het kattengras is, dan kan je high worden door daarvan sterke thee te drinken....
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik zou inderdaad even een fotootje uploaden. Dan kunnen we meekijken wat het voor plantje is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zou ook heel goed citroenmelisse kunnen zijn.

Antwoorden (1)

Er zijn veel soorten munt. die allemaal iets anders ruiken.
Echter vermoed ik, dat je geen munt, maar citroenmelisse in je tuin hebt staan.
Die lijkt er veel op, maar ruikt heel sterk en fris naar citroen.
Het is een geneeskrachtige plant, de thee er van zou weer rust en overzicht moeten geven.
Zijn botanische naam is Melissa officinalis.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt er wel thee van zetten, maar die heeft weinig smaak.