Kun je zo'n flexibele tuinslang ook gebruiken met een hoge drukspuit?

Ik vroeg me af of je zo'n flexibele tuinslang ook kunt aansluiten op een hoge drukspuit, gezien er waarschijnlijk veel druk op komt te staan. Blijft de slang heel of zou hij uit elkaar klappen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
8.8K
ronron1212
8 jaar geleden
Om de hogedrukspuit te vullen moet dat kunnen wat als er de tuin mee kunt sproeien en hem afsluit met de kraan open houdt hij het ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Uit dit verhaal zou ik zeggen dat het kan:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/producten/157804-flexibele-tuinslang-voor-en-nadelen.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In een review van de consumentenbond staat "Met de X-hose Water Jet (€19,95) hoort hij te veranderen in een hogedrukspuit". Dan zou je zeggen dat de slang de druk wel aan kan. http://www.consumentenbond.nl/hogedrukreiniger/eerste-indruk-tuinslangen
ItisILeClerc
8 jaar geleden
tussen kraan en hogedrukspuit staat er geen hoge druk op de slang. anders had je geen hogedrukspuit nodig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank jullie allemaal voor de duidelijke en goede reacties

Het beste antwoord

Ik heb de flexibele tuinslang sinds 2014 en ik heb hem altijd op de hogedrukspuit aangesloten (gemiddeld 1x in de 2 weken) en het is altijd goed gegaan. Nooit bij stilgestaan dat dit niet zou mogen, lees het nu voor het eerst.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het leek mij geweldig zo,n slang,en dan ook voor de hoge druk spuit.
Er zijn veel aanbiedingen en wilde er gelijk 1 kopen, maar toch maar even een mail gestuurd naar de leverancier.
Antwoord nee, dat kan de slang niet aan.
Dus voor jou en mij, pech.
burgos
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik zo de reacties lees en de links erop nalees, zou het geen probleem moeten zijn. Zoals @ItisILeclerc zegt: tussen kraan en hogedrukspuit staat er geen hoge druk op de slang. anders had je geen hogedrukspuit nodig...
Dus wat is waar? Ik heb er inmiddels eentje besteld en zal je laten weten hoe het is afgelopen. Als ik een rot humeur heb, heb jij gelijk en anders ik... :)
burgos
8 jaar geleden
Ik informeerde bij zo, dag deal,en die hadden bij de fabrikant na gevraagt,die vertelde dat het niet ging,
\Afwachten dan maar
ronron1212
8 jaar geleden
Nee niet als hogedruk slang dus de slang die naar de spuit gaat. Maar de slang die van de kraan naar de hogedrukmachine gaat is er niks mis mee.
Ik denk dat de slang van de kraan tot aan de hogedrukreiniger wel een flexibele slang mag zijn
De druk wordt volgens mij in het apparaat opgebouwd?
Groetjes: Jan v d Aa