Op welke temperatuur moet je bloembollen van de nerine sarniensis bewaren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (1)

De bollen moet je met het blad er omheen vorstvrij bewaren op een droge koele plek. Wat daar over kan vinden is is dat dit tussen de 15 en de 20 graden Celsius is. Maar 20 graden vind ik zelf niet koel, dus ik zou het eerder op 15 graden houden.
Om 'm goed in bloei te kunnen krijgen is het nodig dat het blad erom blijft, want dan kunnen tijdens de winter in de bol reservestoffen worden verzameld.
Amadea