Moet ik in een hanging basket nu wel of niet plastic doen om te voorkomen dat het water eruit loopt? Wie heeft er een goed idee

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.2K

Het beste antwoord

Plastic onderin of de kokosmatjes zijn prima. Het plastic niet tot bovenaan zodat het overtollige water nog wel weg kan.
Als je bang bent voor uitdrogen van de planten, zet dan een plastic fles midden tussen de plantjes, op de kop het gat zoveel mogelijk afplakken zodat er een gaatje overblijft. Knip de bodem uit de fles en vul hem met water, zo krijgt de basket de hele dag een beetje water en droogt de boel niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als hij niet mag lekken is dat de enige oplossing, of de gaatjes onder in de bloempot dicht maken.
Bij overmatige regen kan het overtollige water niet weg en ben je je planten aan het verdrinken.
Beter is de gaatjes open laten en ophangen op een plaats waar lekwater geen kwaad kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de basket wel mag lekken, maar je bang bent dat er te weinig water overblijft voor de plantjes, kan je een speciaal matje onderin leggen, in geloof dat die gemaakt zijn van de 'haren' van een kokosnoot ofzo... daar blijft dan nog vocht in achter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bekleed de basket deels met plastic, voor zeg maar een derde deel.
de plantjes die ik er in heb lusten wel een slokje, en zo blijft er toch wat water in staan, zonder dat ze verzuipen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik zou er wel plastic indoen maar wel met gaatjes zodat er water uit kan lopen anders heb je heel snel verzopen planten.