Hoe kun je zorgen dat klimop/hedera nog sneller groeit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer een plant geen gebrek aan voeding, water of licht heeft, dan groeit hij in zijn eigen tempo.
Daar kun je niks aan veranderen.
Wat je wel kunt doen is een grotere plant kopen.
Ivana
8 jaar geleden
Las ooit ergens (hier?) dat, als je klimop-planten voor een begroeiing in de grond zet, je ze moet afknippen, zodat ze lager op de grond al vertakkingen krijgen en het eindresultaat dus een vollere haag wordt vanaf de grond. Ik begrijp uit je vraag dat je de buren snel uit het zicht wil hebben, maar haastige spoed werkt in de natuur niet. :)

Antwoorden (2)

Probeer heel veel zon te geven en zoals gewoonlijk niet te veel water.
Deze planten kunnen niet een overdosis van zon hebben.
Maar wel van water dus geef niet te veel water.
Geef hem wel veel plek en een goede steile muur.
SUCCES!!!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Spit een kruiwagen vol tuingrond ( 80 l. waar de hedera moet gaan groeien.
Vul het gat met een goede potgrond en zet daar de plant weer in.
Verder hoef je niets te doen.

Toegevoegd na 6 uur:
Dat is 100x beter dan alsmaar water en mest geven, terwijl slechte grond gewoon slechte grond blijft.

Toegevoegd na 2 dagen:
De klimop is een echte bosplant, dus groeit het liefst in de schaduw of half schaduw, uit de wind en in een zure humusrijke grond