Hoeveel water moet je een populier van 30 meter hoog geven?

Staat er een bij ons in de steeg. Hj ziet er droog uit., daarom wil ik hem wat water geven... Alleen hoeveel water?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
9.3K

Het beste antwoord

Als hij met de regen van de afgelopen tijd er nu toch droog uitziet, dan is er waarschijnlijk iets mee aan de hand. Je kunt beter even de groenvoorziening van de gemeente bellen en vragen of ze er eens naar kunnen kijken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Populieren staan het best in beemden naast rivier beddingen. Die boom drinkt niet maar zuipt water. Normaal moet de natuur zijn werk doen of is de ondergrond te doorlaatbaar. Wortels worden langer juist door het zoek naar water. Geef eens 100 liter en zie of de kleine bladen rechtop staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet mogelijk dat je om deze tijd van het jaar aan een boom kan zien of hij te droog staat. Indien de boom op een zeer droge plaats zou groeien dan had de boom nooit 30 m. hoog geworden. Er is vocht genoeg momenteel in de natuur. Mischien bedoel je iets anders? Hoor ik het nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
AUW!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Farstar Wat bedoel je nu? Sommige populieren hebben bij het uitlopen bronskleurig blad, dat later groen wordt. Een boom kan er nu niet droog en dor er uit zien , het is voorjaar. Of de boom moet dood zijn, dan helpt water geven ook niet.
Op de foto ziet ie er toch best goed uit....
Hoezo droog?
Geen natte blaadjes???
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een boom die zo volgroeit is dient zichzelf te bedruipen.
Je kan er wel af en toe een emmertje water tegenaan gooien, maar dit is echt niet nodig, zeker niet in Nederland. Alleen bomen die onlangs zijn verhuisd, en opnieuw moeten wortel schieten moet je water geven, al gauw een emmertje per boom per dag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een boom van 30 meter heeft een wortelstelsel waar je u tegen zegt en zou echt zelfvoorzienend moeten zijn voor wat betreft de watervoorziening. Als de bladeren er verdroogd uitzien kan je misschien beter in de richting van een ziekte denken en de plantsoendienst informeren.