Wat is de snelst groeiende planten soort?

Ik gok zelf bamboo maar er zijn heel veel soorten bamboo. Ik wil graag weten welke plant (of boom) het snelst groeit en hoeveel cm dat dan is per dag.

Toevoeging ik heb het over planten die in nederland buiten kunnen groeien.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
6.5K

Het beste antwoord

Mijn ervaring is de reuzen japanse duizendknoop, die groeit nu 1m per week, dat doet hij 3 weken lang en is dan 3m hoog. Dat is ongeveer de zelfde groeisnelheid als sommige bamboesoorten in nederland. Maar de hop (van het bier)groeit zomers tot 7m hoog, waarschijnlijk in 4 weken tijd, maar dat is afhankelijk van het weer. Dus hij is de kampioen!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk de waterlelie. Die verdubbeld haast per dag. Cq dag 1, 1 blad. Dag 2, 2 bladen etc.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De groen olijfwilg (elaeagnus ebbingei )als struik groeit ook relatief snel . (5 cm per week in de lente) bamboe is wel kampioen en ook horizontaal wat voor problemen zorgt in een tuin.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bamboe is één van de snelst groeiende planten: binnen één seizoen kan hij tot volle wasdom komen. De snelst groeiende plant ter wereld is een bepaalde bamboesoort waarvan reeds groeisnelheden van een meter per dag zijn waargenomen. Dit is drie keer zo snel als de snelst groeiende boom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hop is één van de snelst groeiende planten in het plantenrijk. Hij haalt gemiddeld een groeisnelheid van 10 cm per dag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kelp, dit is een zeewier. Kan 25 meter groeien in 120 dagen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wow das veel1
Hennep groeit behoorlijk snel, tot 10cm per dag met mooi weer.