Mijn zuilprunus komt al 2 jaar niet goed op gang, wat kan er aan de hand zijn?

Drie jaar geleden een zuilprunus gekocht. In het begin deed hij het aardig, maar er zit geen enkele ontwikkeling in. Hij gaat niet dood, heeft wél blad, maar niet zo veel, in de loop van de zomer gaan de bladen hangen.
Hij bloeit wel, maar minimaal. Vorig jaar heb ik hem herplant op dezelfde plaats en veel potgrond erbij gedaan, heeft niet mogen baten.
Ik heb nóg een zuilprunus op een andere plek, die doet het uitstekend!
Hoe kan ik deze boom weer 'op gang' krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Staat hij wel in de zon of half in de schaduw? Ook mag de grond niet te nat zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je hem bij de tweede keer planten op dezelfde hoogte geplant? Heb je het gat wel groot genoeg gemaakt waarin hij staat? Het plantgat moet ongeveer 3 keer zo groot zijn als de wortels in beslag nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toen ik hem herplantte heb ik dat dieper gedaan, hij stond m.i. niet diep genoeg in de grond, dit in vergelijking met mijn ander zuilprunus.
En nee, het nieuwe gat was niet 3 keer zo groot als de wortelkluit, hóóguit 2 keer.
Hij staat met zijn voet in de schaduw, daar staat een struik voor van ong. 75 cm. hoog. Hij heeft de hele dag zon, alleen vanaf een uur of 5 in de middag wordt hij belemmerd door de heg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik neem aan dat je de kluit ook goed aangedrukt hebt na het planten, zodat de wortels contact kunnen maken met de aarde. Ben alleen maar aan het medenken!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dát heb ik wel gedaan, doe ik altijd...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dat dacht ik al. Dan weet ik het ook niet

Antwoorden (1)

Mogelijk staat de boom in de winter op een te natte plaats.
Dan zie je vaak slechte groei, dode takjes, bladverkleuringen, vooral rood enz.