Wanneer jij EN je partner dat beiden zelf echt willen, op een tijd en plaats die daar geschikt voor is. De enige beperking is dat de wet moet vinden dat je volwassen genoeg bent, en dat er sprake is van een gelijkwaardige relatie. Anders mag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je maar wilt. Dat wilt zeggen; wanneer je er zin in hebt en voelt dat je er klaar voor bent.
Zorg dat je ten alle tijden geen seks hebt als het tegen je zin in is; dus als iemand je probeert over te halen terwijl je eigenlijk niet wilt of durft: doe het niet!

Je ouders hebben waarschijnlijk wel bepaalde leeftijd in gedachten waarop ze niet boos zullen worden wanneer ze erachter komen dat je seks hebt gehad.
Bij sommige ouders is dit pas als je in het huwelijk bent getreden. Andere ouders denken hier makkelijker over.

Ik wil je niet direct aanraden om niet naar je ouders te luisteren, maar probeer wel met je eigen verstand te beredeneren of zij het bij het juiste eind hebben of niet.
Uiteindelijk kunnen zij je niets écht verbieden.

Een "normale" leeftijd lijkt mij een jaar of 16, maar tegenwoordig zal dit wel oud gevonden worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er in Nederland een aantal wetten en regels omtrent seks.

Minderjarig
Een volwassene is strafbaar als hij seks met een minderjarige (iemand onder de achttien jaar) heeft. Maar ook minderjarigen zijn strafbaar als ze seks met elkaar hebben. De wetgever trekt deze grens bij zestien jaar. Dus als je kind van vijftien jaar seks heeft met een leeftijdgenootje, is dit in principe strafbaar. Het wordt echter niet altijd als ontucht aangemerkt.

Dieren
Sinds 1 januari 2009 zijn seksuele handelingen met dieren verboden. Er bestaat in Nederland op dit moment geen verbod op het bezit van dierenporno.

Kinderpornografie
In Nederland is het bezit van foto's en film- of video-opnames die seksuele activiteiten tonen van of met kinderen onder de 18 jaar verboden. Wanneer je vermoedt kinderporno aan te treffen op het internet, dan kun je dit melden bij Meldpunt Kinderporno op Internet. Ook als je kind e-mails of sms'jes krijgt die je niet vertrouwt, kun je dat daar melden.

Incest
Incest kan omschreven worden als ‘onder dwang geslachtsgemeenschap hebben met een bloedverwant'. Ook geslachtsgemeenschap tussen adoptieouders en adoptiekinderen wordt als incest beschouwd.
En dus verboden.

Seksuele meerderjarigheid
Vanaf 16 jaar ben je seksueel meerderjarig.
Dit houdt in dat je volgens de wet seks mag hebben met iemand die 16 jaar of ouder is.
Als één van de twee partners jonger is dan 16 jaar, dan kan de andere vervolgd worden wegens aanranding van de eerbaarheid.

Aanranding van de eerbaarheid
Aanraking van de borsten (bij vrouwen),aanraking van de intieme delen, ontbloten van personen met de bedoeling naakt te bekijken, tongzoenen is strafbaar vanaf het begin van de uitvoering.
Je bent niet verplicht dit te melden aan de politie. Maar het beste is wel dat men zich goed indekt (anders schuldig verzuim). In elk van deze zaken kan eender wie (anoniem) klacht indienen.

Verkrachting
Dit is een bijzonder geval van aanranding van de eerbaarheid. Het is dus strafbaar.
Je bent niet verplicht dit te melden aan de politie. Maar het beste is wel dat men zich goed indekt (anders schuldig verzuim). In elk van deze artikels kan eender wie (anoniem) klacht indienen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Je mag seks hebben als je niet aan één of meer van de bovenstaande eisen voldoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel goed, maar jij hebt het vooral wanneer je GEEN seks mag hebben ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kinderporno, gevonden usb sticks e.d. kun je beter niet bij de politie melden want dan komen er met overdreven machtsvertoon een stel agenten je pc ophalen en ben je in eerste instantie verdachte want als je kinderporno meld of een usb stick vind zullen die gegevens ook wel op je pc staan.
24 uur per dag, daar is geen tijd voor vastgelegd in het wetboek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer twee gelijkwaardige mensen samen overeenkomen dit te gaan doen.

( Gelijkwaardig = er is geen machtspositie van de ene over de andere en geen van tweeën is onbekwaam )

-- het is sterk aan te bevelen als ze ook over de consequenties en de langere termijn gevolgen denken.

-- in mijn redenering is het puur een kwestie tussen deze twee personen. Ik geloof er niet in dat het al hebben van een relatie , inhoudt dat je geen seks mag hebben met een ander.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik bedoelde bij de laatste alinea : in deze redenering. Als je in een relatie afspreekt geen seks met anderen te hebben , dan *mag* dat niet van je ander. Maar dat moet je zelf uitzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de ander ermee instemt en volwassen is, je je in een prive omgeving bevindt en je niet op de hoogte bent van geslachtsziektes bij jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wet heeft bepaalde 'regels' opgesteld over het hebben van seks.
Op dit moment - en daarover is in het parlement al heel wat gediscussieerd - zegt de wet dat de wettelijke minimumleeftijd voor seksueel contact 16 jaar is. Of je er op dat moment al klaar voor bent, is een andere zaak. Als je seks hebt met een jongere die nog geen 16 is, dan is dit wettelijk gezien strafbaar: het wordt beschouwd als "aanranding van de eerbaarheid".

Wanneer je seks hebt met een jongere van nog geen 14, wordt dit wettelijk beschouwd als "verkrachting". Vrijen met een meisje of jongen tussen 16 en 18 jaar is dus niet verboden. Dit is natuurlijk maar het wettelijke aspect, eerst moeten je partner en jij zelf bepalen of jullie er al klaar voor zijn.

Leeftijdsverschil kan een rol van betekenis spelen bij seks: bijvoorbeeld doordat de ene al meer ervaring heeft dan de ander. Maar dat is niet zo erg. Het belangrijkste is dat jullie je er allebei goed bij voelen en dat jullie elkaar gelijkwaardig behandelen

Op www.seksupdate.nl/jongeren vind je ook veel informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal doen ze dat s'avonds.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer je er zelf aan toe bent, wettelijk is het ik meen 18
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even wachten tot ik er ben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is sex of seks...maar niet sexs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten? Dan als het 20 graden of warmer is...
Binnen niet onder de 0 graden want dan bevriest hij :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je lichamelijk en geestelijk daartoe in staat bent, meestal boven de achttien.