Fruitboom laat z`n schors los. Is hier iets aan te doen?

De boom is nu ongeveer 5 jaar oud en laat op z`n onderstam grote delen van de schors los . Is hiervoor een oplossing of is dit een verloren strijd en gaat deze boom dood ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
10.3K
Erna55
8 jaar geleden
Appelboom, peer, of kers ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
is er met onkruidverdelliger gespoten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
( Erna55)Het is een kersenboom.
(eddlijst) Er is niet met onkruidbestrijder gewerkt.

Antwoorden (1)

Dat de schors loslaat, is geen enkel probleem. Je kersenboom groeit uit zijn jasje.
Bomen worden elk jaar dikker. De bast groeit mee, maar de schors niet. Door het dikker worden wordt het schorslaagje te nauw waardoor dit gaat scheuren of begint te schilferen De stam groeit als het ware uit zijn jasje. Het schilferen is soms goed te zien. De oude schors schilfert in grillig gevormde schorsplaatjes los van de stam. Eronder zit de nieuwe, vaak anders gekleurde schors.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou, dat is fijn om nu te weten ! Bedankt voor je antwoord !!