Kan je op onderstaande manier zelf laurierkers vermeerderen?

Ik heb geen tuin maar wel een groot terras met bakken en potten. In het voorjaar heb ik in 2 bakken 4 stuks laurierkers geplant. Eerst deden ze het heel slecht maar nu ineens hartstikke goed en gaan flink de hoogte in. Ik wil graag dat ze ook of liever méér in de breedte gaan groeien en de hovenier heeft toen ik ze kocht gezegd dat ik dan de toppen eruit moet knippen. Als ik die toppen nu in het water zet, krijgen die dan wortels?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Stekken vlak voor de winter is probleemloos, maar nu gaat het nog niet. Voordat een stek groot is, gaan er wel 5 a 7 jaar overheen.

Het beste antwoord

De laurierkers is makkelijk te stekken via nieuwe toppen.
Zie bron over hoe het aan te pakken: liever niet in water zetten, maar na behandeling van de bladeren (onderste bladeren verwijderen, bovenste halveren) meteen diep in de grond en vochtig houden.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt.