Welk kruid of plantje is dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan helaas geen duidelijkere foto maken.

Antwoorden (2)

Ziet eruit als een verdroogde Stinkende gouwe, Chelidonium majus.
Zeker weten of het dat is doe je als je een blaadje afbreekt en er dan oranjegeel melksap uit komt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat sap is trouwens giftig, het irriteert aan je handen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank voor je reactie.
Amadea
8 jaar geleden
Het is toch een antwoord?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De bloempjes van Stinkende Gouwe zitten tussen en net boven het blad, dus zou je blad moeten kunnen zien.
Ze zitten nooit aan lange bladloze stengels.
het is een kruisbloemige, fam. van het koolzaad, rammenas, radijs enz.
Bijna zeker is het een soort groenbemester, maar je foto is erg slecht en ik zie geen blad.
Heb je het langs een akker of weg gevonden dan is het een van de vele soorten groenbemesters die momenteel in bloei staan.