Wat is de naam van deze boom of struik ?

De naam van deze boom heb ik een paar dagen geleden ook gevraagd maar eddijst zou met een betere foto meer zekerheid over de naam kunnen geven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moeilijk te zien. Misschien is het een acer. Als je daarop googelt, krijg je laptops te zien. Om dat te voorkomen kun je beter googelen op 'acer boom'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lijkt mij een Japanse esdoorn. http://www.tuinadvies.nl/artikels/bomen_acer.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sambucus nigra misschien
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het lukt me helaas niet dichter bij de boom te komen en een betere foto te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een Acer heeft enkelvoudig handvormig blad., geen samengesteld blad.

Het beste antwoord

100 % zeker een roodbladige Vlier.
Alleen welke soort, is moeilijk te zeggen.
Er zijn meer roodbladige vlieren.
Ik vind ze trouwens heel erg mooi.
En van de geneeskrachtige bessen kan je heerlijk jam of sap maken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heb in mijn schuur nog sap staan van vorig jaar.
Als je dat puur drinkt, zal de antioxidantenstatus van je lichaam versterkt worden, lastig woord voor velen.
Mijn buurman krijgt altijd een paar l. sap van me en mengt dat door appelsap om wijn van te maken.
Super lekker spul.
Zo zie je met een vlier kan je alle klanten op.
Van de bloesem kan je limonade maken.
En van de lange rechte takken een fluitje.
Daar komt het woord vlierenfluiter vandaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Inmiddels is het duidelijk dat het woord antioxidantenstatus alleen in de "alternatieve" geneeskunde gebruikt wordt.
Zie:
http://www.goeievraag.nl/cafe/alle-categorieen/vraag/559255/betekent-woord-antioxidantenstatus
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen idee of dat ook zo is, zou best wel kunnen, maar het is maar een woord.
Mogelijk is er een ander woord voor, dat meer gangbaar/ geaccepteerd, bruikbaar is..
Maar wat het zegt, blijft het \zelfde. weerstand versterkend.
ten minste dat is wat ik er van begrijp.
Wat blijft is dat vlierbessensap erg gezond is.
En daar gaat het toch om.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alweer veel dank voor alle nuttige, duidelijke en leuke informatie.