Mag ik processieruspen aan de kippen voeren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen serieuze vraag he?
Je gaat toch niet de problemen opzoeken, voor je zelf.
Je vroeg je alleen maar af, of de kippen ze mochten eten.

Het beste antwoord

Je kan ze voeren als ze nog heel klein zijn, en nog geen brandharen hebben... daarna worden ze ook door andere vogels niet meer gegeten...

Als mensen al last hebben van de brandharen, moet je je eens voorstellen wat er met een kippenslokdarm gebeurt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat zou ik niet doen! Ten eerste is het voor jezelf al gevaarlijk en ten tweede lijkt het me voor de kippen niet gezond. Ik zou het er niet op wagen, het zijn echt rotrupsen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet je ze wel eerst scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste kun je die beesten in een emmer met water stoppen, dan hebben de brandharen minder kans om rond te gaan vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet doen, als ze gevaarlijk zijn voor de mens en de luchtwegen zou ik de kippen voeren ermee toch maar achterwege laten.
In bijgaand artikel staat zelfs dat je ze niet mag aanraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in aangezien er voldoende alternatieven zijn.
Deze rupsen kunnen verder nog veel schade aanrichten aan de natuur.
Mij is niet bekend of er ter plaatse een verordenig is dit is bij de gemeente wel op te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah nee krijg je dadelijk eieren met haren