hoe vermeerder je bloemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Bloemen vermeerder je niet: planten vermeerder je.
Dat doe je door te stekken of zaaien.
Ivana
9 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld van goudsbloemen de zaadjes uit de bloem bewaard , dan kan je ze volgend jaar inzaaien en krijg je weer goudsbloemen.

Het beste antwoord

Er bestaan honderd duizenden soorten bloemen.
Dus krijg je ook een zeer algemeen en breed antwoord
1 Bijna alle soorten bloemen door zaad.
2 Veel soorten door middel van stekken.
3 Veel soorten door middel van delen dan de wortelstokken., bollen en knollen.
4Sommige soorten door middel van blaadjes, die spontaan worteltjes kunnen maken.
5 Sommige soorten door middel van broedknolletjes, die ontstaan in de oksels van bladeren
6 En als laatsten door middel van celdeling
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bloemen planten zichzelf voort door zaad.

Wanneer je zelf meer bloemen wilt, dan kun je het zaad opvangen.
Sommige bloem-planten zijn te stekken of te splitsen.