hoe maak ik een waterval zonder electriciteit? ik heb geen electra in me tuin

Ik wil graag een kleine waterval in me tuin en dat in een klein beekje.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
5.2K
Antoni
9 jaar geleden
Er bestaan waterpompen die werken op zonne-energie. Die werken alleen als de zon schijnt, tenzij ze zijn voorzien van een batterij. Ga eens langs bij een (gespecialiseerd) tuincentrum en laat je voorlichten over de mogelijkheden. Kijk verder ook eens op https://www.technopolis.be/nl/fiche/weetjes/huis-en-tuin/ik-zou-graag-een-fonteintje-aanleggen-in-mijn-vijver-maar-zonder-elektriciteit-hoe-doe-ik-dat/. Misschien heb je ook wat aan de informatie op die website.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
is niet mogelijk, ook een pomp op zonne energie stelt niets voor, zonde van je geld, wil je een windmolen in je tuin zetten, dan zijn er wel mogelijkheden, maar ja, daar heb je weer een vergunning voor nodig en die krijg je niet

Antwoorden (2)

Zonne panelen en daar direct een pomp op.
Zonder zon geen waterval, een accu erbij zou kunnen, maar dan kan je beter elektriciteit aan gaan leggen, want een accu gaat niet zeer lang mee.

http://www.solaraqua.nl/c-968347/vijverpomp-zonne-energie/

Voor een kleine (15cm) rustige waterval heb je al 1000 liter/uur nodig.
http://www.tuinbase.nl/tuininfo/34/vijverpomp

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook setjes voor een waterval/beekloop:
http://www.solaraqua.nl/c-1036063/beekloop-pomp-zonne-energie/
Die hebben o.a. een betere opvoerhoogte.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zal toch een vorm van energie nodig hebben, anders kost het zoveel water ...

Met wind energie kan het ook, en heb ik beantwoord aan je letterlijke vraag, want hier hoeft niet per definietie electriciteit aan te pas te komen. Zo’n molen staat vaak in verbinding met een spiraal in een pijp die het water omhoog draait.

Maar dan moet je natuurlijk wel wind hebben.

Echter bestaan er ook pompen op zonne energie ( maar dit is een vorm van electriciteit.)

Maar wellicht is een beetje stroom in de tuin aanleggen zo gepiept, het is namelijk vaak ook handig voor andere dingen.Je zal toch een vorm van energie nodig hebben, anders kost het zoveel water ...

Met wind energie kan het ook, en heb ik beantwoord aan je letterlijke vraag, want hier hoeft niet per definietie electriciteit aan te pas te komen. Zo’n molen staat vaak in verbinding met een spiraal in een pijp die het water omhoog draait.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ voor de windmolen, alleen als je in de tuin wilt zitten is dat meestal op momenten dat er maar weinig wind staat..