Wat is beste periode om de tuinen van appeltern te bezoeken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
7.1K

Het beste antwoord

In het vroege voorjaar zijn het de bloembollen violen e.d.
Daarna valt er even een gat.
De eenjarige bloemen zijn dan net geplant, maar moeten nog groeien en bloeien, de meeste vaste planten bloeien nog niet.
Maar de heesters en bomen zijn dan wel vaak op zijn mooist!
Dan komt de zomer en bloeien er steeds meer vaste planten en rozen.
Waarvan veel bijzondere onbekende soorten.
Hierna de herfst met de asters en nog later de herfstkleuren.
Samengevat is het zeer de moeite waard tussen nu en eind september.
Appeltern is er vooral belend om zijn tuinen en daar kan je het hele jaar van genieten.
Woon je niet te ver weg van Appeltern, ga dan een keer of 5 per seizoen.
Te beginnen nu!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het beste is om meerdere keren per jaar te gaan. Een paar jaar geleden had ik een abonnement, en ben meteen na de opening in maart geweest. Dan zijn er bloembollen, bloeiende toverhazelaar, een schitterende japanse wasbloem, maar de plekken van de borders zijn nog wel erg kaal. Dan ga je er in de zomer nog een keer terug voor de vaste planten, en in het najaar voor de herfstkleuren. Voor kinderen is er een leuke natuurspeeltuin, dus bij een beetje mooi weer nog een reden om te gaan.