Hoe kun je aardbeien het beste laten groeien?

Ik heb ze net gekocht en wil graag weten hoe je veel/beste aardbeien kunt laten groeien.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (1)

Je kunt aardbeien planten tussen maart en augustus, de beste maand is april. Als je ze in de volle grond zet, werk dan eerst compost door de bodem. Zet de aardbeien niet in de volle zon en zorg dat ze uit de wind staan. Zorg daarnaast voor een goede afwatering, want aardbeien houden niet van natte voeten.

Houd een plantafstand aan van dertig centimeter in de rij en zestig centimeter tussen de rij. Plant de aardbeien niet te diep en zorg dat alleen de wortels onder de grond zitten en het hart van de plant boven de grond uitsteekt. Bedek de bodem met stro om te voorkomen dat de aardbeien op de grond liggen (en gaan rotten) en om de groei van onkruid tegen te houden. Door de aardbeien te laten groeien onder een tunnelboog kun je de oogst aanzienlijk vervroegen.
fremar