Waar kan ik in Rotterdam aarde voor de orchidee halen?

Ik wil graag aarde halen speciaal voor de orchidee.
Online winkels al geprobeerd, maar die hebben of dure verzending, of eisen een minimum bedrag van 25-35 euro voordat je gratis verzending krijgt.

En ik ben niet bereid meer uit te geven dan een tientje aan potgrond met misschien wat bloemzaadjes.

Weet iemand in welke winkels in Rotterdam ik langs kan gaan die zekerweten potgrond voor de orchidee hebben?

Laat het me alsjeblieft weten!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Ieder tuincentrum verkoopt dat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedere bloemen/planten winkel heeft het.
Vraag het vriendelijk en misschien willen ze jou wel iets verkopen voor één pot... Gewoon vragen, ze zeggen hooguit nee :-))
Antoni
9 jaar geleden
Ja, ik vraag me ook af waarom de vraagsteller denkt dat een orchidee andere potgrond nodig heeft dan een willekeurige andere plant.
Rieneke1
9 jaar geleden
Antoni, een orchidee is een epyfiet, als ik het goed schrijf.
Die zou verstikken in potgrond: ze leven op takken van bomen, in holtes.
Orchideeën grond dat zijn eigenlijk vrij grove stukjes boomschors.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verkeerd geschreven dus :) http://nl.wikipedia.org/wiki/Epifyt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer het eens bij Bloem in Kracht aan de Bergselaan 214 in Rotterdam-Noord. Dat is een heel bijzondere bloemenwinkel dus misschien dat die het heeft.
Frimu2
9 jaar geleden
Op zondag zou ik mijn kans wagen bij Hornbach ....is niet in rotterdam, maar nieuwerkerk a/ ijssel , indien je aan de juiste kant van rotterdam woont, kan het zijn dat je het kan lopen.
Hier ga ik heen voor bouwmarkt artikelen.....onder het mom als ze het daar niet hebben.....vergeet het maar. Ze hebben ook een zeer grote tuin, en dier afdeling.
Antoni
9 jaar geleden
Rieneke1, dank je wel voor de uitleg! Dat wist ik allemaal niet.
paulus811
9 jaar geleden
Frimu2, op zondag kom je daar voor een gesloten deur. En juist op die dag wil je ze erheen sturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, een orchidee heeft lucht nodig rondom de wortels. Op tentoonstellingen zie je zelfs zonder potje om de wortels in de lucht hangen. Wel moet je ze goed sproeien om de luchtvochtigheid hoog te houden. Wel heeft een orchidee bepaalde schimmels nodig in de potgrond

Antwoorden (1)

De Action heeft hier speciale blokken voor. Even mengen met wat water en dan krijg je een soort snippers waarin mijn orchidee het prima in doet. Als je echt aarde wilt kun je natuurlijk altijd bij het tuincentrum langsgaan.