gaan katten samen met vijvers?

Ik wil graag in de lente aan een vijver beginnen maar er zijn veel zwerfkatten in onze tuin gaan er dan nog steeds amfibiën naar mijn vijver komen of niet en zijn er nog andere nadelen met katten aan een vijver?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (1)

Wij hebben een vijver en katten en er zitten ook kikkers bij de vijver. Een mooie grote vijver in je achtertuin trekt een boel dieren. Andere katten komen vaak op bezoek, af en toe een reiger en in de lente wordt je alsnog wakker gehouden door gekwaakt. Er zat zelfs een keer een mooi stel eenden in de vijver.
De kat zal vast wel een keer een kikkertje pakken, maar ook kikkers zijn niet gek. Die bij onze vijver waren super voorzichtig geworden, als je ook maar een beetje in de buurt kwam zag je ze allemaal tegelijk de vijver inspringen. Of ze blijven veilig op de waterlelie.
Er zijn niet echt nadelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus. Zorg er wel voor dat de kat uit de vijver kan komen, mocht hij er per ongeluk in vallen. Is hier in het begin een paar maal gebeurd. Veel katten kunnen uitstekend zwemmen maar moet er wel uit kunnen klimmen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja klopt dat is inderdaad wel belangrijk, bedankt voor de aanvulling.
In de zomer vullen we de vijver soms bij met water als het water wat laag begint te staan, zo wordt de rand niet te hoog.