Waar kan ik inductielampen kopen?

We hebben een huiskamerplant gekocht, maar die krijgt net even te weinig licht. Nu heb ik gelezen dat een inductielamp wel eens de oplossing kan zijn. Maar ik kom deze slechts online tegen.
Weet iemand toevallig een adresje?
En moet ik dan een groei- of een bloei- inductie lamp aanschaffen?
(de plant is inmiddels wel volwassen).

Alvast bedankt.

Groetjes,

André

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Waarom niet gewoon een daglichtlamp gehaald? Overal te koop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hi Rieneke, Bedankt voor je reactie. Een daglichtlamp? Kun je iets specifieker zijn?
Ik heb overigens nog niets aangeschaft, maar onze nieuwe plant gaat flink achteruit door licht te kort. Dus probeer hem te redden met een lamp.
Alvast bedankt. Groetjes, André
Rieneke1
9 jaar geleden
Google maar op daglichtlamp. Gebruik ze al jaren boven planten die net wat te donker staan: bevalt uitstekend.
Dit zijn gewoon lampen die het spectrum van het daglicht weergeven. Ik heb gewone (spaar)lampen, maar ook te koop in tl-vorm.
Deze lampen zijn goed verkrijgbaar in stenen winkels. Ik haal ze bij een electronicawinkel die ook lampen verkoopt.

Het beste antwoord

Er is een groot aantal aanbieders van inductie- en andere lampen in het growshop-groeilampen segment. Deze vind je zowel online als in de winkelstraten. Ze leveren voor de wietteelt maar zijn daarmee wel specialist in verlichting voor planten (ook andere soorten).
Overigens is een inductielamp inderdaad heel geschikt om een plant op te laten groeien. Het lichtspectrum is juist en de lamp wordt niet echt warm waardoor deze vlak boven de plant gehangen kan worden.