Hoe snel groeit de fargesia murieliae (bamboo)?

Hoeveel centimeter per maand/ jaar?

Toegevoegd na 52 minuten:
De fargesia murieliae woekert niet, daarom heb ik voor deze soort gekozen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
13.4K

Het beste antwoord

Op een goede standplaats groeit iedere bamboe door het maken van nieuwe scheuten, die ieder jaar een beetje hoger zijn dan de plant zelf, dit gaat net zo lang door totdat de bamboe de max. hoogte heeft bereikt die bij het soort horen.
Soms kan een bamboe in ons land meer dan een meter per week groeien!
Maar hij is ook snel uitgegroeit.
Plant je nu een banboe van 1m. hoog, dan zal hij het eerste jaar amper groeien, hij moet eerst een sterk wortelgestel maken, pas het tweede jaar gaat hij dus groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hier een heleboel informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op deze site kun je er alles over lezen:

http://www.bamboe-ic.nl/planten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hangt af van de soort. Kijk hier eens: http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/fargesia.html
Daar kan je ook zien welke woekert en welke niet. Als ie woekert zeker in een kuip zetten, anders krijg je vreselijk spijt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in de fargesia murieliae heb je al weer een aantal varianten en ze worden in NL vaak als hagen aangeplant, maar ook in groepen of solitair voldoen ze uitstekend. Na een paar jaar kunnen ze wel een hoogte van 3 a 4 meter bereijken. In ons klimaat gedijen ze goed en ze zijn uitstekend winterhard. De gemiddelde groei is 1.20 m/jaar, maar dit is zeer afhankelijk van de temperatuur, grondsoort, vochtigheid (ze lusten wel wat water) en locatie (wind, zon).