Ik heb peperplantjes gekocht (gele). Hoe verzorg ik die het best en kunnen ze ook op het balkon staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Peperplantjes hebben ook altijd veel water nodig, maar niet direct! Je moet dus zorgen dat je de plantenbak het liefst in een andere, diepere bak zet. Vervolgens giet je water in deze diepere bak, waardoor de peperplant op zijn eigen tempo het water kan opnemen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor uw reactie.

Andere antwoorden (2)

Pepers hebben erg veel warmte nodig, voor buiten is het nu te laat.
Zomers kan dat wel.
Dus nu lekker binnen houden op een zonnige plek voor het raam.
Water geven als de grond niet meer vochtig is, nooit eerder.
Liefst regenwater geven, met iedere 2 weken een klein beetje vloeibare mest er in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor uw antwoord.
Op het balkon gaat denk ik niet lukken omdat ze een minimale temperatuur nodig hebben van 10 graden dus dat wordt een probleem als het gaat vriezen.
De plant vóór de vorst naar binnen halen (vensterbank, in het licht), geen voeding geven en matig water dus de grond moet niet echt vochtig zijn. Dan eind februari terugsnoeien en langzamerhand beetje voeding en wat meer water geven. Veel succes.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor uw antwoord.
Kun je ze ook stekken en hoe gaat dat dan?