Wat zijn die verticale houten planken om bomen heen?

Men heeft hier in de wijk een stel bomen voorzien van verticale planken welke bij elkaar gehouden worden met een stukkie touw. Waar is dit in hemelsnaam goed voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
14.4K

Antwoorden (1)

Dit wordt meestal gedaan als er werkzaamheden worden uitgevoerd.

Bij die werkzaamheden kan het soms makkelijk gebeuren dat een machine, of lading, verder uitzwaait dan de bedoeling was, en daarbij per ongeluk langs een boom schaaft.

Zonder die bescherming zou het risico bestaan dat daarbij de bast van de boom wordt geschuurd. Dat kan dodelijk zijn voor de boom.

Om dat te vermijden, wordt een eenvoudige planken constructie rond de boom gebouwd. Schuurt of bonkt er eens iets tegen de boom, dan wordt de kracht opgevangen door die planken.

Cryofiel