Hoe zorg ik dat de grotere vogels niet van de "pindakaas" eten in zo'n houder voor in de tuin.

Ik heb pindakaas voor vogels in zo'n houder. Binnen een week is de pot leeg door de kraaien. Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar helpt niet. De kleine vogeltjes willen zich ook niet opgesloten voelen. Dan komen ze niet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
21.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets van kippengaas er voor spannen, en dan met een rote maas zodat de kleine vogeltjes er door passen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom mogen kleine vogeltjes het wel opeten en grote dus niet?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een verticale boog midden voor de pindakaas pot houder met een diameter van ongeveer vijftig centimeter waardoor een grotere vogel niet kan fladderen , maar de kleine vogeltjes er nog steeds bij kunnen. Je kunt hiervoor een metalen boog gebruiken die bedoeld is om hoge planten te steunen. Hou het zitstokje voor de pindakaaspot kort, een centimeter of vier.

Antwoorden (3)

Ik heb een lege cocosnoot aan een touwtje hangen: gewoon bij het tuincentrum gekocht.
Het is een komen en gaan van meesjes, maar de kauwtjes lukt het niet eruit te eten.
Rieneke1
9 jaar geleden
Als je bij een tuincentrum een klein vogelhuisje koopt. Kan je deze ophangen in je tuin aan een boom of aan de muur en de pot erin doen.
Je maakt hier een klein stokje aan, zodat de vogeltjes eruit kunnen eten.
De kraaien kunnen hier niet goed bij, omdat het te klein voor ze is. Ik heb het in mijn eigen tuin ook en het werkt super!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Action had ze vorig jaar volgens mij. Misschien dit jaar wel weer.
Daar zijn speciale pindakaaspothouders voor, bijvoorbeeld deze:
http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=4537 .
Maar je kunt natuurlijk ook zelf iets knutselen, zoals Tjidske zegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Plus.
Van grof gaas kan je het ook zelf om je houder vouwen.