als je de herfsstijlloos geplant hebt kun je hem dan in de herfst weer uit de grond halen om droog in de vensterbank te laten bloeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De zeer giftige herfststijlloos, vormt zijn zaden en bladeren in het voorjaar, in de maanden daarna sterft de plant langzaam weer af en gaat in rust.
Op dat moment kan je de bollen opgraven om in de herfst op de vensterbank in bloei te trekken.
Is mogelijk nu al aan de late kant, omdat de hele natuur zich nog steeds vreemd aan het gedragen is en de bollen onder de grond mogelijk al bloemknoppen hebben gevormd.
Dus voorzichtig wat grond weggraven om even te kijken.
Zijn de bollen al aan het uitlopen dan zou ik ze laten zitten in de grond.
In de tuin zijn ze toch ook erg mooi en bloeien dan ook langer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij mij zijn de herfsttijloos al uitgebloeid, hebben begin deze maand een paar weken gebloeid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit jaar verlopen veel processen totaal anders dan normaal.
Veel dingen zijn veel te vroeg, ook zijn er veel soorten herfststijloos, van vroege tot late bloeiers.
nounka
9 jaar geleden
Bij mijn moeder heb ik die vorige week nog zien staan. Mijn grootmoeder zei er altijd naakte elises tegen. Ik dacht dat het gewoon kale krokussen waren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja best wel verwarrend, ze lijken precies op krokussen en om het nog erger te maken, er bestaan ook herfst krokussen.