Is het gehakseld snoeihout van Taxus te gebruiken als mulchlaag tussen de andere planten ?.Of zullen die daardoor vergiftigd worden ?

De Nederlandse naam voor de taxus is "Venijnboom" Dit verontruste mij wel een beetje en zette me ertoe aan deze vraag te stellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, ben benieuwd naar de antwoorden.

Het beste antwoord

Op passen dat er geen dieren van kunnen eten, verders zal het allemaal in de natuur weer afgebroken worden, er zijn heel veel giftige tuinplanten die ook nooit problemen geven, veel van deze natuurlijk planten giften zijn alleen voor dieren giftig en niet voor de planten in de omgeving , de planten die giftig zijn is alleen bedoelt om zich zelf te beschermen, vooral tegen vraatzuchtige insecten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mij gaat het gewoon in de compost berg. En daarna is het gewoon het zwarte goud. Werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het giftige taxine zit in elk onderdeel van de boom, behalve de 'bessen' (de zaden dan weer wel),
ik weet niks over tuinieren, maar het zou kunnen dat de taxine de andere planten kan vergiftigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag!
ik weet wel dat je je snoeihout van taxus in kan leveren, er worden medicijnen voor kanker van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mulchlaag kan het geen kwaad.
Als een paard er van eet gaat het dood.