Hoe kan ik regelen dat onze poort zelf dichtvalt?

Onze poort blijft regelmatig openstaan door de kinderen maar ik heb buiten huisdieren rondlopen die dan weg kunnen. Hoe en waarmee kan ik de poort zelf dicht laten vallen net als bij een kinderboerderij bv?

Toegevoegd na 1 dag:
ohja, het is een poort die naar buiten toe open draait en dus dicht getrokken moet worden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4.2K
Rieneke1
9 jaar geleden
een dranger?
bamibal
9 jaar geleden
Of een touw, gewicht en katrol.
ronron1212
9 jaar geleden
het hek een beetje schuin laten plaatsen
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Eh...kinderen op hun donder geven als ze de poort open laten?
Dat hoefde ik vroeger niet te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De gewone deurdranger is best link met kleine kinderen, hun vingers komen er sneller mee tussen de deur, ik denk dat dit een goed alternatief is: http://www.dictator.nl/Ned/TJSS%20deurdrangers/frt46.htm
Vraag hen eens advies en informatie. Deze is geschikt voor kinderen en oudere mensen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212 heeft gelijk. Als je de paal waar het hek aan hangt schuin plaatst, valt het hek vanzelf dicht
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is geen hek maar een poort. en de kinderen op hun donder geven werkt niet, onze zoon doet het wel maar vriendjes zijn het niet gewend van thuis dus die laten de poort steeds open staan. :-)

Antwoorden (3)

Je hebt hele mooie deurveren zoals bij de kinderboerderij... werkt perfect!

http://www.ijzerwarendirect.nl/deurveer-index-no-2
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een dranger plaatsen op de deur, die zorgt er voor dat de deur vanzelf dicht gaat.
Koop er dan wel een voor buiten en niet voor binnen.
Er zijn heel veel verschillende soorten in.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De poortdeur schuin monteren. Dan valt hij dicht door de zwaartekracht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of blijft openstaan als hij over het dode punt is...