Is een begonia (buiten) een 1-jarige plant of een meerjarig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
12.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je ze vorstvrij kunt houden dan moet dat lukken, niet als je ze buiten laat.

Het beste antwoord

Bij ons is de plant meestal éénjarig, omdat hij niet echt wintervast is. Maar je kunt wel proberen om de knol te laten overwinteren en in de lente opnieuw te planten.

De bloei van een begonia duurt de hele zomer tot het optreden van de eerste nachtvorst. Voor strenge vorst optreedt, moet je de knollen uit de grond halen. Bewaar ze vorstvrij op een droge plaats tot in de lente en plant ze dan opnieuw.
Amadea
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een groot deel van de tuinbegoia's zijn eenjarig ( kleinbloemige soorten)
Als het in het najaar kouder wordt sterven ze af.

Een ander deel ( grootbloemige soorten) , zijn meerjarige planten.
In het najaar de knollen verzamelen en vorstvrij bewaren.