Hoe heet deze plant?

Als je het weet ben je heel flink!

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat is de naam van de plant? Ik weet namelijk niet hoe deze plant heet en ik ben benieuwd naar de naam van deze plant. Het is waarschijnlijk een bamboe of een varen. Het is een plant voor binnen. Een kamerplant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het is een Asparagus, ook wel sierasperge genoemd.
Het groen er van wordt veel gebruikt tussen snijbloemen.
Het is een sterke kamerplant, met zeer fijn groen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Ik heb er ook een tijd een in huis gehad, en ik herinner me de naam nog. Omdat ik vond dat het niets van een asperge weg had.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou toch wel hoor de echte asperge heeft ook heel fijn blad.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik nog nooit een asperge gezien heb buiten de supermarkt...
Dan zijn het net kale jeweetwels zonder blaadjes en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
karelanker deze soort maat regelmatig nieuwe takjes, terwijl de oudere geel worden en afsterven.
Meestal zitten die er een beetje tussen of onder het groen ( zie je foto)
Ook moeten planten die groeien regelmatig mest hebben voor een mooie helder groene kleur.
Ieder jaar in een wat grotere pot zetten, met verse potgrond.
Als je alles goed doet, zal deze Asparagus heel mooi groen worden.
En regelmatig nieuwe takjes vormen.