Hoe hou ik mijn houten vlonders mooi?

Wij hebben een balkon boven het water (ipv een achtertuin) welke na een winter helemaal groen is uitgeslagen. Met hogedrukreiniger schoongespoten vorige week en ziet er aanzienlijk beter uit maar het is erg 'vlekkerig' opgedroogd. Hoe krijg ik de houten planken mooi egaal van kleur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4.3K

Antwoorden (3)

Algendood van Ecostijl er over sproeien, helpt prima, is biologisch en dus niet giftig, later e.v.t. de houten tegels opnieuw beitsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je houten vlonders hou je mooi om het met de hoge druk af te spuiten en daarna weer in de lak te zetten. Het is een klus maar dan ook weer als nieuw.

Het nadeel is dat het altijd zal verkleuren door de weersinvloeden.

Je kan ook een boten-lak gebruiken het zal weer meer glimmen maar is zo hard dat de kleur langer zal behouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geleerd van iemand die ervaring heeft met houten boten en vlonders (havenmeester), De vlonder inbezemen of besproeien met pure schoonmaakazijn, niet schrobben, en de gladheid/mos gaan t/m de wortels dood duurt een paar dagen.
De gemakkelijkste en meest doeltreffende oplossing.