Kan je lavendel verplanten als die nog in bloei staat, of moet je wachten tot die is uitgebloeit??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ja, maar wel zorgen dat je genoeg water geeft.
Het is wel mogelijk dus, maar het beste is altijd nog wachten tot hij uitgebloeid is.

Note: Zelf heb ik een lavendelplant verplant toen hij in de bloei stond en dit gaf geen problemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je er voor zorgt dat er een zo groot mogelijke kluit aan de wortels blijft zitten, is het geen probleem. En zeker met die buien van vandaag...... Anders wel op tijd water geven.
9 jaar geleden
Allereerst, knip de helft van de plant er af.
Hierna kan je hem verplanten.
Echter een lavendel wordt vaak niet zo oud
Een oude lavendel laat zich vaak slecht verplanten.
Een oude lavendel begint van onderen al kaal te worden, als dat al zo is, koop dan lekker een nieuwe.
Voor een paar euro ( of iets meer) heb je er al een.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als een oude lavendelplant van onderen kaal wordt, plant 'm dan gewoon een stuk dieper, met alle kale stukken onder de grond. Daar kan 'ie goed tegen en het bovengrondse stuk plant is dan veel mooier dan 6 nieuwe kleine plantjes bij elkaar.
Lavendel houdt niet van natte voeten, dus bij vochtige bodem kun je de kluit beter schuin ingraven, zodat 'ie minder diep komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja dat wil wel eens lukken op droge grond. Vaak hebben oude struikjes al een slecht wortelgestel.