Stel dat ik een ton zet over een struik in de winter heeft dit invloed op het groeiproces?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Nee. Het groeiproces staat in de winter (nagenoeg) stil.
9 jaar geleden
Heel veel planten/ struiken reageren op de lengte van het daglicht.
Als eind van de winter de dagen weer aanzienlijk langer gaan worden, reageren de struiken hierop door knoppen dikker te laten worden en in maart gaan er ook al veel soorten bloeien.
De ton houdt het daglicht tegen, dus zal er een verstoring in de groei zijn.
Er zijn ook soorten die reageren op de temperatuur.
Onder de ton, zal het aanzienlijk warmer zijn dan er buiten, dus zullen sommige soorten ook al is het daar donker, toch( te vroeg) gaan uitlopen.