hoeveel liter split gaan in een ton?

Ik wil grind of split in mijn tuin storten. Maar de aanduiding van hoeveelheden is erg verschillend : liter, kilo, bigbac enz... Die die ik het mooiste vind, is aangeduid in liter.
Nu is het mij wel duidelijk hoeveel kilo in een ton gaan, maar niet hoeveel liter in een ton gaan (een liter split is niet noodzakelijk gelijk aan een kilo split neem ik aan...).
Ik zou 2 ton split willen hebben, dus zou graag weten hoeveel liter ik moet bestellen.

9 jaar geleden
in: Tuin
1.9K
liveisgreat
9 jaar geleden
zie deze link : https://www.gamma.be/nl/assortiment/split-6-20mm-geel-15-l/p/B132286
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.zandbestellen.nl/informatie/soortelijk-gewicht-inhoud
1 kuub/ 1m3 =1500 kg (ongeveer) 2000kg = 1/1500*2000= 1,33 m3

Het beste antwoord

0.667

1 kuub/ 1m3 =1500 kg (ongeveer)

1000kg = 1/1500*1000=0.67 m3
2000kg = 1/1500*2000= 1,33 m3

http://www.zandbestellen.nl/informatie/soortelijk-gewicht-inhoud

Toegevoegd na 35 seconden:
0.667 m3 = 667 liter
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
Handig die tabel, bedankt!!!!
maar als ik je goed begrijp zou 1 liter split dus 1 kilo wegen?
Volgens mij is dat enkel het geval met zuiver water, en heeft split een hoger soortelijk gewicht.
Vervelend wel, dat men niet overal kilo gebruikt als aanduiding...veel makkelijker
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 liter weegt 1,5 kilo 1000kg split = 667 liter (die laatste toevoeging was om het antwoord 0.667 correct te schrijven, omdat het in de vraag over liter ging en niet over m3 of kuub) Liters (of m3 of kuub) zijn juist handig omdat je daarmee bepaald hoeveel je nodig hebt.
Dan reken je dat om in kilo's omdat je anders niet weet wanneer je aanhangwagen door zijn veren zakt.