hoe bestrijd ik deze waterplanten?

Soort lelie met gele bloemetjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3K

Antwoorden (2)

Dit is waarschijnlijk gele plomp.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gele_plomp

Is lastig in de hand te houden, want de plant verspreid zich erg snel.
De enige goeie manier om er vanaf te komen (als je het zo graag wil, want het staat best mooi!) is om de planten met wortel en al te verwijderen.
Beste is om met een duikpak aan de plant bij de wortel uit de bodem te trekken. Van bovenaf trek je vaak allen de bladeren en bloemen mee en niet de wortels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vreemde vraag hoe bestrijd ik deze waterplanten.
Je kan toch moeilijk gif gaan spuiten in het water.
Het zijn watergentianen en dat zijn drijfplanten.
Dus met een hark trek je zo alles er uit
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
maar waarom zou je een mooi inheems plantje als watergentiaan willen bestrijden....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja goede vraag, is te veel misschien, of hij denkt dat het te veel is.
het is de mens eigen de natuur te willen bijsturen.
Z512099
9 jaar geleden
Heel juist...+