Welke plantjes zijn dit?

Ik heb wat zaadjes per ongeluk verwisseld voor en na het zaaien, de plantjes groeien als kool, maar ik weet nu niet meer wat wat is. Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik ben nu een paar dagen verder. De hovenste plant heeft nu kleine gele bloempjes en is zeker geen basilicum. Hij is groter dan basilicum en ruikt er ook niet naar. De onderste plant is me ook een raadsel, hij groeit heel hard.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Dat is een basilicum plantje, die worden nog veeeeel groter. Ik heb eentje in de tuin die bijna tegen de halve meter aan zit, als ze zo lang worden moet je de steeltjes wel bij elkaar houden met een touwtje zodat hij recht omhoog groeit

Toegevoegd na 4 minuten:
Hij is veel groter dan ik dacht, hij zit al bijna tegen de meter aan, ik probeer een foto up te loaden maar het wil maar niet lukken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De onderste foto lijkt me nicandra physalodes of zegekruid. Geeft leuke bloemen.
De andere foto kan inderdaad basilicum zijn maar het bloeit wel in een vroeg stadium van de plant.