Wat is dit voor een plant?

Staat al een tijd in de tuin, heeft de winter overleefd en groeit nu redelijk snel..

Toegevoegd na 5 minuten:
Die plant in het midden dus he.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1K

Antwoorden (3)

Kruisbladige wolfsmelk, Euphorbia Lathyris, ook wel Rattenkruid genoemd. Hij heeft zelfs een eigen pagina in de Wikipedia!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Euphorbia lathyrus is een tweejarige plant, die houdt van veel zon en niet verplantbaar is. Begin juli krijgt deze plant (haast onopvallende) bloemen.

De naam Euphorbia zou vernoemd zijn naar de Griekse arts Euphorbos. Deze experimenteerde met het sap van Euphorbia ten behoeve van de geneeskunst. De soortnaam lathyrus is afgeleid van het Latijnse woord lathuris, dat zoveel als wolfsmelk betekent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad de Euphorbia lathyrus een snelgroeiende plant in het tweede jaar wel zoals alle wolfsmelkachtige behoorlijk giftig als je kleine kinderen hebt zou ik hem uitdoen en weggooien. Mooier als nu word hij toch niet de bloemen zijn klein en onooglijk.